Harry Potter? Mr. Potter it is then...

Mr. Potter

Well well, som ni kanske märkt, är det så att jag inte är inne så ofta, why?
Jo man får visst jobba rätt så mycket, men hey! I get loaded med pengar inför Gymnasiet :D
Är det inte så?
Ja ja strunt samma, hade sagt innan att jag skulle skriva om Batman Begins, men ne, inte idag inte.
Blir för mycket Bat inlägg i den här bloggen efter varandra.
Så ja, som jag lovat, Harry Potter 6! Off we go!

Jag satte mej ner  och väntade in reklamen, got some milk? Är vi framme snart? SF bio Camping.
All that shit fick mej och bli mer och mer nervös, som ni kanske inte vet är jag en som läst Harry Potter böckerna minst en gång någon bok kanske fyra gånger. Så självklart darrade jag lite när jag satt i salongen.
"Jag darrar fan" Sa jag till min vän. "Men va, överdriv inte nu."
Så mycke jag längta till filmen, dude, of course jag darrar.
Nu till filmen (spoiler kan komma).
Filmen börjar med att de just mött Lord Fagitmort (inget emot bögar) och att ministeriet insett att han är back!
Daily prophet dyker upp och tar foton, Dumbledore går sida vid sida me Harry, med handen på Harrys midja.
Jösses, de vill verkligen "förmedla" att dumbledore är bög i den här filmen, inte bara det att han greppade om hans midja, han både stickar och verkar SVARTSJUK på Hermione, med tanka på att harry umgås med henne. OKEJ?
Men jag har en sak och säga om den här filmen. Blev lite besviken. Trodde den skulle vara flera gånger bättre (den va inte dålig precis). Visst, Mr. Yates har gjort ett bra jobb, jag skulle (kanske) inte kunna gjort filmen, så applåder.
Men snälla du, vi vill inte ha bortklippta scener ersätta med påhittade scener utan anledning.
Alltså, under jullovet ska den nya trolldomsministren komma  till Rons hus och ha lite chit chat med mr.potter.
Men nej, mr yates har visst ersatt hela det där med dödsätare som kommer till huset utan anledning och sedan springer iväg säger "I killed Sirius Black" - Lestrange.
Alltså varför gå dit och sedan springa där ifrån, och sedan sätta eld på huset när den ska andvändas i sjunde filmen. Men snälla du yates vad gör du.


Men men, det fanns mycket humor i den här filmen som ger plus, men uselt (av vissa) skådespeleri.
Jag måste erkänna att jag gillade scenerna då Mr. Potter druckit Felix Felicis och var lite flummig, jag fick ett gott skratt.
Och så till en av de två sakerna jag mest irriterade mej på. "Se Harrys fina filmkyss" eller hur det löd, men du moder min, det var som man pussa sin farmor!

Som Martin Luther King skulle sagt, "I have a dream"
Me too. Jag har en drom... gör en f******g remake av filmerna. Det ser ju helt konstigt ut annars.
Att börja med de två första filmerna då alla skolbarn ser ut som små änglar i alla sina vackra prydda kläder, ooh så gulligt, och så de slöa Quidditch matcherna med de "tuffa" knuffningarna, till att ha kommit hit, till sjätte filmen, då allting kretsar kring klädstil och kärleksdrama. Och att Quidditch matcherna ser så jäkla (på riktigt nu) tuffa, ser lite mer realistiskt ut än de förra, som man märkte hade lagt en helt vanlig bild på hogwarts som bakgrund, som såg B-aktigt ut.

Ja, voldemort som liten, I admire Ralp Fiennes(Voldemort) brorson som spelade hans yngsta version, men åå min gud hans tonåriga version, jag ville bara spy, o blä va dåligt gjort, man trodde nhan ahde nåt i blöjan och vill få ut det medan han talade.

Och så till den andra saken som irriterade mej. Den s.k sista striden i filmen.
Läs boken så får ni se hur den är. elever väcks ur sina sängar "pang"  "pong"  "ching" ska man höra.
Men nee självklart inte. Flera styckna dödsätare kommer in till Hogwarts, dödar dumbledore, och bränner ner ett hus, till vilken nytta? räcker det inte med något par personer?

Visst visst, jag har varit lite för hård mot den här filmen, men vafan!
Hela vägen hem gick jag och suckade och tala med mina vänner om hur sjuans första del( den blir ju delad i två delar) kommer sluta.
Please gör de bra Yates, please.

Oj då mycket skrivet, no quality then :/

Så jag ger nog filmen 3.5 meloner av fem möjliga.


Dåligt skrivet, men som jag saght i något annat inlägg, jag lär mej med tiden.

Hoppas det blir snart, nästa gång jag skriver!  :)
Blev för litet  skrivet om själva filmen ju -.-



Bild, lägg märke till det tidigare datumet då den skulle äga rum.


/ XY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0